بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه ماکارون فرانسوی رنگی

  • پودر قند (شکر قنادی) 175 گرم
  • آرد بادام 125 گرم
  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • شکر ریزدانه 75 گرم
  • رنگ خوراکی 2 تا 3 قطره
  • اسانس و عصاره به دلخواه
  • کره نرم شده 150 گرم
  • پودر قند 75 گرم

جهت دریافت دستور تهیه ماکارون به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

ماکارون فرانسوی رنگی

ماکارون (macaron) نوعی شیرینی فرانسوی است که با مرنگ تهیه می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب است ، چرا که با افزودن طعم و رنگ های مختلف می توانید ماکارون های دلخواه خود را در رنگ ها و طعم های مختلف داشته باشید. این شیرینی های کوچک به هر رنگ و طعمی که باشند فوق العاده هستند. حتی می توانید ماکارون ها را بدون افزودن رنگ و ساده نیز نوش جان کنید. 

طرز تهیه: فر را روشن کنید و در دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. پودر قند و آرد بادام را در غذاساز بریزید و آنقدر بزنید تا ترکیبی نرم و لطیف حاصل شود. سپس آن را داخل کاسه ای بریزید.

در کاسه دیگری، سفیده های تخم مرغ را با مقداری نمک هم بزنید. سپس به تدریج شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود. ( در این مرحله می توانید بنا به سلیقه و نوع ماکارونی که می خواهید تهیه کنید عصاره و طعم دلخواه خود، مانند نعنا یا لیمو، و رنگ دلخواه خود مثل آبی یا زرد را به مخلوط مرنگ خود اضافه کنید.اگر می خواهید ماکارون هایی با رنگ ها و طعم های مختلف داشته باشید مرنگ را در چندین کاسه تقسیم کنید.)

نیمی از ترکیب پودر قند و آرد بادام را به مرنگ اضافه کنید و با لیسک خوب مخلوط کنید. باقیمانده ترکیب را نیز اضافه کنید و با استفاده از لیسک مخلوط را روی هم تا کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند و هنگامی که از آن پایین می ریزد غلظتی براق و یکدست پیدا کند. با قاشق مایه را داخل قیف بریزید و ماسوره ای با دهانه 1 سانتیمتری به آن وصل کنید. 

 

mac_colouredcrop

 

روی 2 سینی شیرینی پزی کاغذ روغنی بیندازید. با کمک قیف و ماسوره خمیرهای گرد کوچکی به عرض 3 سانتیمتر روی سینی ایجاد کنید. سعی کنید این کار را سریع انجام دهید تا نتیجه کار تمیز و بدون نقص باشد. اجازه دهید ماکارون ها به مدت 10-15 دقیقه در دمای اتاق بمانند تا روی سطح آن ها کمی رویه بگیرد و سفت شود. این مرحله بسیار اهمیت دارد و پس از این مدت باید بتوانید ماکارون ها را به آرامی لمس کنید بی آنکه خمیر به انگشتتان بچسبد. ماکارون ها را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید و بپزید.سپس سینی ها را خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. 

در این فاصله، ماده پرکننده وسط ماکارون ها را آماده کنید. در کاسه ای کره را آنقدر هم بزنید تا روشن و پفدار شود. سپس پودر قند را اضافه کنید و ترکیب کنید( در این مرحله می توانید طعم دهنده یا مغز یا رنگ به آن اضافه کنید). مقداری از مایه بردارید و روی یکی از ماکارون ها قرار دهید، یک ماکارون دیگر روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا ساندویچی شوند.

نکته ها : ماکارون ساده نیز بخودی خود طعمی فوق العاده دارد، اما با افزودن کمی رنگ واسانس می توانید شیرینی های بسیار زیبا و هنرمندانه ای داشته باشید. ماکارون‌های رنگی نگاه‌ها را به سوی خود جذب می کنند و مطمئنا بچه ها و بزرگترها عاشق آن خواهند شد.

برای افزودن رنگ و طعم به مایه مرنگ می توانید حدودا 1/2 قاشق چایخوری عصاره و اسانس به آن اضافه کنید. سپس یک قطره از رنگ دلخواه به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.اگر لازم بود باز هم قطره قطره رنگ به آن اضافه کنید تا رنگ دلخواه حاصل شود. به کرم کره ای نیز به همین شیوه می توانید رنگ و طعم اضافه کنید.

می توانید وسط ماکارون ها را با مربا یا مارمالاد نیز پر کنید. 

برای ماکارون کاکائویی بجای پودر قند، پودر کاکائو بریزید و داخل ماکارون را نیز با نوتلا پر کنید. 

منبع: سایت ایران کوک

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده